Σάββατο 9 Ιουλίου 2022

ΣΦΙΓΓΑΣ ΛΟΓΟΙ

ΣΦΙΓΓΑΣ ΛΟΓΟΙ

 Πάνω σε τούτο το νησί, στην άκρη του Αιγαίου

που πέτρες γιομάτο καρτερεί το πεύκο να φυτρώσει,

Λαοί αρχαίοι με ‘φεραν τον τόπο να φωτίσω.

*** 

Αγρών σκοπό με βάλανε και φύλακα των πλοίων

Στ’ αμπέλια πάνω στα κρασιά και κάτω στο μαστίχι.

Να τα φυλάω απ’ τους οχτρούς τους ψεύτες και τους κλέφτες.

 ***

Μπροστάρισσα στον πόλεμο απέναντι στους Πέρσες

Σ’ ένα σκαρί ανάλαφρο κι ήμουν εκεί στην πλώρη.

Πυρσό επήρα να κρατώ το δρόμο να τους δείχνω.

 ***

Και ξέχασα ποια ήμουνα, ήθελαν πια να γίνω

εδώ του τόπου τηρητής, ακοίμητος φρουρός τους.

Θεά τους και προστάτιδα, θεά τους και Αγία.

 ***

Με είπαν και διπρόσωπη άλλοι που ξένοι ‘φτάναν

Πως κάποτε ήμουν θεριό και τώρα παιδιαρίζω.

Πως έβαζα αινίγματα και αφάνιζα ανθρώπους.

*** 

Καλό ή κακό; Δεν μ’ ένοιαξε. Δεν το θυμάμαι τώρα

πάει καιρός που ήρθα εδώ, εικοσιοχτώ αιώνες,

στις Χιός τα μέρη να σταθώ εδώθε και να μείνω.

*** 

Όλοι εδώ με τίμησαν. Μου έδωσαν αξία.

Φτερά μου βάλαν να πετώ. Σαν νόμισμά τους μ’ έχουν

Αγάλματα στην πόλη τους, ανάγλυφα στους δρόμους.

*** 

Μου ‘παν να πάω να διαβώ να ρίξω ένα βλέμμα

Στα λίμπρα τους και τα γραπτά κι είδα την Ιστορία

πίσω εκεί να κάθεται βιβλία να συγγράφει.

Και μου ‘γραψε το όνομα <<ΣΦΙΓΓΑ>> - και συ είσαι μέσα.

 

Χάρις Υγκραίκος



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε αφήστε το σχόλιο σας.